UA : Робота викладена на 91 сторінки друкованого тексту, містить 1 таблицю, 4 рисунка. Перелік посилань включає 86 джерел. Об’єкт дослідження: процес формування естетичної культури студентів. Предмет дослідження: особливості формування естетичної культури студентів гуманітарних спеціальностей. Мета дослідження: визначити та обґрунтувати форми та методи формування естетичної культури студентів гуманітарних спеціальностей. В роботі проаналізовано теоретико-методичні засади формування естетичної культури студентів; виокремлено критерії, показники та виявлено рівні сформованості естетичної культури студентів; досліджено стан сформованості естетичної культури студентів гуманітарних спеціальностей; визначено та теоретично обґрунтовано форми та методи формування естетичної культури студентів гуманітарних спеціальностей. Наукова новизна: уточнено поняття «процес формування естетичної культури студентів гуманітарних спеціальностей»; виокремлено критерії, показники та виявлено рівні сформованості естетичної культури студентів.
EN : The work is presented on 91 pages of printed text, contains 1 table, 4 figures. The list of references includes 86 sources. The object of the study: the process of forming the aesthetic culture of students. Subject of research: features of formation of aesthetic culture of students of humanities. The purpose of the study: to determine and justify the forms and methods of forming the aesthetic culture of students of humanities. The paper analyzes the theoretical and methodological principles of forming the aesthetic culture of students; criteria, indicators and levels of formation of students' aesthetic culture are singled out; the state of formation of aesthetic culture of students of humanitarian specialties is investigated; the forms and methods of formation of aesthetic culture of students of humanitarian specialties are defined and theoretically substantiated. Scientific novelty: the concept of "the process of forming the aesthetic culture of students of humanities" has been clarified; criteria, indicators are singled out and the levels of formation of students' aesthetic culture are revealed.