UA : Мета дослідження: дослідити та встановити особливості впливу
булінгу на підлітків з інвалідністю.
Об’єктом дослідження є особистісні характеристики які спонукають
до булінгу.
Предметом дослідження є вивчення технології профілактики
підліткового булінгу та особливості профілактичної діяльності шкільного
соціального робітника з дітьми з інвалідністю.
Методи дослідження. У процесі роботи використовувались як
загальнонаукові, так і спеціальні методи дослідження: теоретичні, практичні.
Гіпотеза: протибулінгові профілактичні заходи в загальних та
середніх школах м. Запоріжжя є результативними.
Висновки: 1. Аналіз теми нашої роботи показав, що зміст соціальної
роботи з школярами з інвалідністю включає в себе ставлення до інваліда в
суспільстві і визначається множинним комплексом чинників, серед яких
провідними є рівень розвитку продуктивних сил суспільства, система
економіки, характер виробничих відносин, а також особливості політичних,
моральних, філософських, релігійних поглядів.
2. Явище булінгу дає змогу визначити його як довготривалу та
систематичну агресію, яка може приймати багато форм, і фізичних і
словесних; частину соціального життя групи; неодноразовий напад –
соціальний або вербальний – з боку тих, хто має вищий статус тощо.
3. Антибулінгова робота в закладах освіти України ґрунтується на
превентивному підході та є організованою системою дій множинних
суб’єктів: директорів, учителів, соціальних педагогів, психологів школи,
учнів, їхніх батьків, поліцейських, членів громадських організацій.
EN : Research objective is to examine and identify the impact of bullying specifics
of adolescents with disabilities.
Research object is personal attributes inciting to bullying.
Research subject is the study of the technology for adolescent bullying
prevention and specifics of prevention activity of school social service worker as
related to children with disabilities.
Research methods. The course of the work applied both general scientific and
dedicated methods: theoretical, practical.
Conclusions: 1. Analysis of the our paper topic demonstrated that intention of
social service related to the school students with disabilities includes public
attitude toward disabled persons determined by range of factors, major of which
are level of productive society forces development, economic system, type of
industrial relations, and also specifics of political, moral, philosophical and
religious views.
2. Phenomenon of bullying makes it possible to determine it as long-term and
repeated actions of aggression, which may take on various physical and verbal
forms; part of social life of the group; repeated violence actions, whether social or
verbal ones, by those who are higher on the social scale etc.
3. Anti-bullying activity in the education institutions of Ukraine is based on
proactive approach and is an organized system of actions of various subjects:
principals, teachers, social service teachers, school psychologists, school students,
their parents, police officers, members of public organizations.