UA : Кваліфікаційна робота: «Підвищення конкурентоспроможності групи
компаній «Хлібодар»: 129 сторінок, 13 таблиці, 23 рисунків, 4 формули, 4
додатки. Перелік посилань нараховує 62 найменувань.
Актуальність теми визначається тим, що в сучасних ринкових умовах
підприємствам для забезпечення конкурентоспроможності вже недостатньо
мати якісну продукцію та розвинені виробничі технології. Саме такі ринкові
перетворення актуалізують необхідність дослідження проблеми
конкурентоспроможності як передумови підтримання стійких позицій
підприємств в умовах конкурентного ринку та спричиняють необхідність
посилення уваги до стратегічних напрямів діяльності компаній.
Метою кваліфікаційної робити є розкриття ефективних інструментів та
обґрунтуванні практичних рекомендацій щодо підвищення
конкурентоспроможності групи компаній «Хлібодар».
Відповідно до мети кваліфікаційної роботи були виділені такі основні
завдання:
- визначити сутність та економічний зміст конкурентоспроможності ГК
«Хлібодар»;
- дослідити методичні підходи до оцінювання рівня
конкурентоспроможності ГК «Хлібодар»;
- розглянути механізми управління процесом забезпечення
конкурентоспроможності ГК «Хлібодар»;
- навести аналіз конкурентної позиції підприємства на ринку
кондитерських виробів;
- представити діагностику рівня конкурентоспроможності ГК «Хлібодар;
- виконати оцінювання можливостей підприємства щодо управління
процесом підвищення конкурентоспроможності;
- визначити стратегічні альтернативи управління процесом забезпечення
конкурентоспроможності ГК «Хлібодар»;
- розробити механізм управління процесом забезпечення
конкурентоспроможності ГК «Хлібодар» та його адаптації в процесі діяльності;
- представити економічну оцінку доцільності реалізації запропонованого
механізму.
Об’єкт дослідження є процес підвищення конкурентоспроможності групи
компаній «Хлібодар».
Предмет дослідження – теоретичні, методичні та практичні питання
підвищення конкурентоспроможності групи компаній «Хлібодар».
Методи дослідження. При виконанні кваліфікаційної роботи були
використані такі методи дослідження: аналіз і синтез – для визначення підходів
до сутності та економічного змісту конкурентоспроможності групи компаній
«Хлібодар»; логічне узагальнення – для узагальнення існуючих методів
діагностики конкурентоспроможності групи компаній «Хлібодар»; методи
п’яти сил конкуренції за М. Портером та побудова конкурентної карти ринку –
для аналізу конкурентної позиції підприємства на ринку кондитерських
виробів; порівняльний та статистичний аналіз – при дослідженні стану
діяльності досліджуваного підприємства на ринку кондитерських виробів;
системно-структурний аналіз, інтегральний метод – для аналізу та оцінки
конкурентоспроможності групи компаній «Хлібодар»;
матриця І. Ансоффа, кореляційно-регресійний аналіз – для визначення
стратегічних альтернатив управління процесом забезпечення
конкурентоспроможності групи компаній «Хлібодар»; функціональний підхід
використаний при розробці пропозицій щодо розробки механізму підвищення
конкурентоспроможності групи компаній «Хлібодар» та його адаптації в
процесі діяльності; метод експертних оцінок, метод оцінки ефективності
проєктів – при виконанні економічної оцінки доцільності реалізації
запропонованого механізму; графічний метод – для графічного представлення
отриманих результатів дослідження.
Інформаційну базу роботи становлять наукові роботи з менеджменту та
економіки, монографічні дослідження та статті вітчизняних авторів, практичні
матеріали та офіційні статистичні дані, ресурси мережі Інтернет. В роботі
інформація узагальнена та відображена за допомогою таблиць, графіків, схем.
Обробка даних здійснювалась за допомогою сучасних інформаційних
технологій.
EN : Qualification work: 129 pages, 24 tables, 24 figures, 4 formulas, 4 appendices.
The list of links includes 60 items.
The relevance of the topic is determined by the fact that in modern market
conditions, enterprises are no longer sufficient to have quality products and advanced
production technologies to ensure competitiveness. Such market transformations
highlight the need to study the problem of competitiveness as a prerequisite for
maintaining a stable position of enterprises in a competitive market and necessitate
increased attention to strategic areas of companies.
The purpose of the qualification is to reveal effective tools and substantiate
practical recommendations for increasing the competitiveness of the group of
companies "Hlibodar".
In accordance with the purpose of the qualification work, the following main
tasks were identified:
- to determine the essence and economic content of the competitiveness of
Hlibodar Group;
- to study methodological approaches to assessing the level of competitiveness
of Hlibodar Group;
- consider the mechanisms for managing the process of ensuring the
competitiveness of Khlibodar Group;
- to analyze the competitive position of the company in the confectionery
market;
- to present the diagnosis of the level of competitiveness of Hlibodar Group;
- to assess the capabilities of the enterprise to manage the process of increasing
competitiveness;
- identify strategic alternatives for managing the competitiveness of Khlibodar
Group;
- to develop a mechanism for managing the process of ensuring the
competitiveness of Hlibodar Group and its adaptation in the process of activity;
- to present an economic assessment of the feasibility of implementing the
proposed mechanism.
The object of research is the process of increasing the competitiveness of the
Khlibodar group of companies.
The subject of the research is theoretical, methodological and practical issues
of increasing the competitiveness of the group of companies "Hlibodar".
Research methods. The following research methods were used in the
qualification work: analysis and synthesis - to determine approaches to the nature and
economic content of the competitiveness of the group of companies "Hlibodar";
logical generalization - to generalize the existing methods of diagnosing the
competitiveness of the group of companies "Hlibodar"; methods of the five forces of
competition according to M. Porter and construction of a competitive market map -
to analyze the competitive position of the enterprise in the confectionery market;
comparative and statistical analysis - in the study of the state of the researched
enterprise in the confectionery market; system-structural.