UA : Мета наукового дослідження: Дослідити соціально-ціннісні орієнтири співробітниць малої фірми для визначення потенційних можливостей розробки гуманістичної гендерної культури трудового колективу.
Об’єкт наукового дослідження: соціально-ціннісні орієнтири співробітниць малої фірми
Предмет наукового дослідження: гендерний вимір соціально-ціннісних орієнтирів співробітниць малої фірми.
Методи наукового дослідження: статистичний, опитування, соціально-психологічний, історико-генетичний, класифікації, прогностичний.
Гіпотеза дослідження: Соціально-ціннісні орієнтири співробітниць малої фірми обумовленні як сферою їх діяльності, так і гендерними стереотипами сучасного українського суспільства.
Висновки:
1. Гендер – це система соціокультурних цінностей, соціальних норм та характеристики відмінності / схожості поведінки чоловіка та жінки, їх стилю життя, системи мислення.
2. У формуванні гендерної складової соціально-ціннісних орієнтирів співробітниць малої фірми можна виокремити два основних етапи. В межах першого воно відбувається в контексті кристалізації загальних норм професійної діяльності. В межах другого – в руслі соціальної адаптації та сприйняття норм оргкультури.
3. Гендерні стереотипи, як складова соціально-ціннісних орієнтирів мають складну структуру та впливають на повсякденну професійну діяльність співробітниць малої фірми.
EN : Research purpose is to investigate the social and value orientations of female employees of a small firm to determine the potential opportunities for the development of humanistic gender culture of the workforce.
Research object is social and value orientations of female employees of a small firm.
Research subject is the gender dimension of social and value orientations of small firm female employees.
Research methods are statistical, survey, socio-psychological, historical and genetic, classification, prognostic.
Research hypothesis is that social and value orientations of female employees of a small firm are determined both by the sphere of their activity and by the gender stereotypes of modern Ukrainian society.
Conclusions: 1. Gender is a system of socio-cultural values, social norms and characteristics of differences / similarities of behavior of men and women, their lifestyles, systems of thinking.
2. In the formation of the gender component of social and value orientations of female employees of a small firm can be divided into two main stages. Within the first, it occurs in the context of the crystallization of general norms of professional activity. Within the second – in line with social adaptation and perception of organizational culture.
3. Gender stereotypes as a component of social and value orientations have a complex structure and affect the daily professional activities of small firm female employees.