UA : Робота викладена на 70 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 74 джерела. Об’єкт дослідження: процес впровадження компетентнісного підходу в НУШ. Предмет дослідження: зміст і педагогічні умови, що забезпечують ефективність підготовки майбутніх вчителів початкових класів до впровадження компетентнісного підходу в НУШ. Мета дослідження: теоретичне обґрунтування й експериментальна апробація змісту та педагогічних умов підготовки майбутніх вчителів початкових класів до впровадження компетентнісного підходу в НУШ. В роботі з’ясовано сутність понять «компетенція» і «компетентність»; визначено готовність до впровадження компетентнісного підходу в НУШ; обґрунтовано педагогічні умови впровадження компетентнісного підходу та проведено кількісний і якісний аналіз їх застосування.
EN : The work is presented on 70 pages of printed text. The list of links includes 74 sources. Object of research: the process of implementing the competency approach in NUS. Subject of research: content and pedagogical conditions that ensure the effectiveness of training future primary school teachers to implement a competency-based approach in NUS. The purpose of the research: theoretical substantiation and experimental approbation of the content and pedagogical conditions of preparation of future primary school teachers for the introduction of the competence approach in NUS. The essence of the concepts "competence" and "competence" is clarified in the work; readiness to implement the competency approach in NUS is determined; the pedagogical conditions of implementation of the competence approach are substantiated and the quantitative and qualitative analysis of their application is carried out.