UA : Робота викладена на 70 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 72 джерела. Об’єкт дослідження: процес розвитку сенсорно - пізнавальних здібностей у дітей раннього віку. Предмет дослідження: зміст і педагогічні умови, що забезпечують ефективність розвитку сенсорно-пізнавальних здібностей у дітей раннього віку засобами методики «Шість цеглинок». Мета дослідження: теоретичне обґрунтування й експериментальна апробація змісту та педагогічних умов розвитку сенсорно-пізнавальних здібностей у дітей раннього віку засобами методики «Шість цеглинок». У кваліфікаційні роботі виявлено значення методики «Шість цеглинок» для розвитку сенсорно-пізнавальних здібностей у дітей раннього віку; охарактеризовано критерії, показники та рівні розвиненості сенсорно-пізнавальних здібностей у дітей раннього віку; визначено та експериментально перевірено впливовість методики «Шість цеглинок» на розвиток сенсорно-пізнавальних здібностей у дітей раннього віку.
EN : The work is presented on 70 pages of printed text. The list of links includes 72 sources. Object of research: the process of development of sensory-cognitive abilities in young children. Subject of research: content and pedagogical conditions that ensure the effectiveness of the development of sensory-cognitive abilities in young children by means of the method of "Six bricks". The purpose of the research: theoretical substantiation and experimental approbation of the content and pedagogical conditions of development of sensory-cognitive abilities in young children by means of the method "Six bricks". The qualification work revealed the importance of the method "Six bricks" for the development of sensory-cognitive abilities in young children; criteria, indicators and levels of development of sensory-cognitive abilities in young children are characterized; the influence of the Six Bricks method on the development of sensory-cognitive abilities in young children was determined and experimentally tested.