UA : Мета кваліфікаційної роботи: дослідити стан соціальної роботи з учнями
загальноосвітніх санаторних шкіл-інтернатів І-ІІ ступенів.
Об’єкт дослідження: соціальна робота в інституційних закладах
виховання.
Предмет дослідження: соціальна робота з учнями загальноосвітніх
санаторних шкіл-інтернатів І-ІІ ступенів.
Методи наукового дослідження: дедукції, індукції, аналізу, синтезу,
класифікації, наративний, контент-аналізу.
Гіпотеза. Основою соціальної роботи з учнями загальноосвітніх
санаторних шкіл-інтернатів І-ІІ ступенів поступово стає інтегративний підхід,
що в перспективі обумовлює широке використання в них технологій соціальної
діагностики, адаптації, реабілітації, супроводу, а також арт-, натур-,
психотерапії.
Висновки: 1. Соціальна робота в загальноосвітніх санаторних школах-
інтернатах спрямована на вceбічний poзвитoк учнів, їх інтелектуальних,
духовних та соціальних здібнocтeй, виxoвaння цінніcнoгo cтaвлeння дo
cуcпільcтвa тa держави, фopмувaння coціaльнo-тpудoвих кoмпeтeнтнocтей,
cпівпpaцю з бaтьками, пpoведення систематичної правничо-виховної poбoти тa
пpoфілaктики пpaвoпopушeнь cepeд виxoвaнців, в тому числі й на профілактику
булінгу.
2. Підвищення якості соціальної роботи в загальноосвітніх санаторних
школах-інтернатах можливе шляхом впровадження принципів соціально-
адекватного менеджменту, вдосконалення організаційно-управлінської
структури та інституціоналізації у сфері соціально спрямованих практик
інтегративного підходу.
EN : The purpose of the qualification work: to investigate the state of social work
with pupils of secondary sanatorium boarding schools of I-II degrees.
Object of research: social work in institutional educational institutions
Subject of research: social work with pupils of secondary sanatorium boarding
schools of I-II degrees.
Research methods: deduction, induction, analysis, synthesis, classification,
narrative, content analysis.
Hypothesis. The basis of social work with pupils of secondary sanatorium
boarding schools of I-II degrees is gradually becoming an integrative approach,
which in the long run leads to widespread use of technologies of social diagnostics,
adaptation, rehabilitation, support, as well as art, nature, psychotherapy.
Conclusions: 1. Social work in general sanatorium boarding schools is aimed at
the comprehensive development of students, their intellectual, spiritual and social
abilities, education of values and attitudes to society and the state, the formation of
the system. and prevention of delinquency among students, including the prevention
of bullying.
2. Improving the quality of social work in general sanatorium boarding schools
is possible by implementing the principles of socially adequate management,
improving the organizational and managerial structure and institutionalization in the
field of socially oriented practices of integrative approach.