UA : Мета дослідження: визначити особливості формування мотивації до
вдосконалення діяльності фахівців соціальної роботи у навчальних закладах з
проблеми, що вивчається.
Об’єкт дослідження: діти «груп ризику» як соціальна проблема.
Предмет дослідження: саморозвитку у дітей «груп ризику» та надати
рекомендації стосовно особливості формування мотивації до саморозвитку у
дітей «груп ризику».
Методи дослідження: загально-філософський, системний, діалектичний,
індукція, дедукція, тестування, об'єктивності, пізнавальний або когнітивний та
термінологічний принцип.
Гіпотеза: вплив мотивації у дітей «груп ризику» на саморозвиток та
продуктивність навчальної діяльності можна підсилити якщо спроектувати
програми та стратегії мотиваційного супроводження, створити педагогічні
умови задля її реалізації та застосовувати ефективні технології соціальної
роботи з дітьми «груп ризику».
Висновки: 1. Технології соціальної роботи з дітьми «груп ризику» почали
активно використовуватися тільки у XIX столітті. Все більше приділяється
увага до цієї категорії населення, адже діти це невід’ємна складова розвитку
кожної країни.
2. Внаслідок погіршення соціально-економічного становища в Україні,
зростає кількість дітей з девіантною поведінко і дітей «груп ризику»
3. Діагностика показала, що діти «груп ризику» не зацікавлені
навчанням, а рівень їх мотивації до саморозвитку нижче необхідного. Вони
потребують додаткового стимулювання та більшої уваги з боку соціальних
працівників та педагогів.
EN : Research purpose is to determine the features of the formation of motivation to
improve the activities of social work professionals in educational institutions.
Research object is children at risk as a social problem.
Research subject is self-development in children «at risk» and provide
recommendations on the peculiarities of the formation of motivation for selfdevelopment of children «at risk».
Research methods are general philosophical, systemic, dialectical, induction,
deduction, testing, objectivity, cognitive or cognitive and terminological principle.
Research hypothesis is that the impact of motivation of children «at risk» on
self-development and productivity of educational activities can be enhanced by
designing programs and strategies of motivational support, creation pedagogical
conditions for its implementation and application of effective technologies of social
work with children «at risk».
Conclusions: 1. Technologies of social work with children «at risk» began to
be actively used only in the XIX century. More and more attention is paid to this
category of the population, because children are an integral part of the development
of each country.
2. Due to the deteriorating socio-economic situation in Ukraine, the number of
children with deviant behavior and children «at risk» is growing up.
3. Diagnosis has shown that children «at risk» are not interested in learning,
and their level of motivation for self-development is lower than necessary. They need
additional encouragement and more attention from social workers and educators.