UA : Робота викладена на 75 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 90 джерел. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування й експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування мовленнєвого етикету учнів початкових класів та заходів для їхнього забезпечення. Об’єкт дослідження – процес формування мовленнєвого етикету учнів початкових класів. Предмет дослідження – педагогічні умови, що забезпечують ефективність формування мовленнєвого етикету учнів початкових класів. У роботі висвітлено теоретичні засади формування мовленнєвого етикету учнів початкових класів; продемонстровано наукову дискусію щодо сутності ключових понять дослідження; розкрито сутність мовленнєвого етикету як складника комунікативної культури особистості молодшого школяра; охарактеризовано педагогічну проблему формування мовленнєвого етикету учнів початкових класів; окреслено організаційно-методичне забезпечення процесу формування мовленнєвого етикету молодших школярів; визначено й обґрунтовано педагогічні умови формування мовленнєвого етикету учнів початкових класів та експериментально перевірено їхню ефективність.
EN : The work is presented on 75 pages of printed text. The list of links includes 90 sources. The purpose of the research is theoretical substantiation and experimental verification of the effectiveness of pedagogical conditions for the formation of speech etiquette of primary school students and measures to ensure them. The object of research is the process of forming speech etiquette of primary school students. The subject of research - pedagogical conditions that ensure the effectiveness of the formation of speech etiquette of primary school students. The paper highlights the theoretical foundations of the formation of speech etiquette of primary school students; demonstrated a scientific discussion on the essence of key research concepts; the essence of speech etiquette as a component of communicative culture of the personality of a junior schoolboy is revealed; the pedagogical problem of formation of speech etiquette of primary school students is characterized; the organizational and methodological support of the process of formation of speech etiquette of junior schoolchildren is outlined; the pedagogical conditions for the formation of speech etiquette of primary school students were determined and substantiated and their effectiveness was experimentally tested.