Інституційний репозитарій ЗНУ

Методологічні основи оцінки ефективності військово- правового виховання військовослужбовців у контексті соціально-філософського аналізу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Федоренко, В. В.
dc.contributor.author Fedorenko, Volodymyr
dc.date.accessioned 2018-06-15T06:25:04Z
dc.date.available 2018-06-15T06:25:04Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Федоренко, В. В. Методологічні основи оцінки ефективності військово-правового виховання військовослужбовців у контексті соціально-філософського аналізу / В. В. Федоренко // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2015. - Вип. 63 (2015). - C. 61 - 73 uk
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/736
dc.description.abstract UA : У статті запропоновано соціально-філософський аналіз сутності, структури, принципів, функцій оцінки ефективності військово-правового виховання військовослужбовців Збройних Сил України. Особлива увага зосереджена на розгляді методологічних основ оцінки, виходячи з її ролі та місця у структурі процесу військово-правового виховання та типологізаціі оцінки. uk
dc.description.abstract RU : В статье предложен социально-философский анализ сущности, структуры, принципов, функций оценки эффективности военно-правового воспитания военнослужащих Вооруженных Сил Украины. Особое внимание сосредоточено на рассмотрении методологических основ оценки, исходя из ее роли и места в структуре процесса военно- правового воспитания и типологизации оценки uk
dc.description.abstract EN : This article proposes a sociological – philosophical analysis of the essence, structure, principles, and functions of efficiency assessment of military-legal education of the members of the Armed Forces of Ukraine.The special attention on consideration of methodological foundations of an assessment, proceeding from its role and a place in the structure of military legal education and a typologization of an assessment is focused. It is established in the article that efficiency assessment of military and legal education follows from axiological function of consciousness which is caused by the person’s activity.The constant need of the subject of an assessment for a certain range and development level of moral legal and combat qualities which are defined by conditions of modern fight, creates constant contradictions between the purpose, ways of its achievement and the received results which, in turn, always put the subject before a choice or change of the purpose, ways of result achievement.Therefore, efficiency assessment of military and legal education is a specific subject relation, which is expressed in a conceptual form, to real efficiency of military and legal education, as a result of which there is a comparison of given effectiveness with an equivalent on the basis when it is chosen as criterion of desired satisfaction as to the range and level of development of military moral legal and combat qualities, which would allow them to perform their service perfectly.Conceptual and methodological basis of the scientific organization of efficiency assessment of military and legal education is the knowledge of its system and principles. Mastering the principles gives the general orientation, but doesn’t exempt the subject of assessment from manifestation of his independence, own research at all. The main functions of efficiency assessment of military and legal education are regulative, indicated, prognostic, educational, axiological, and normative. Profound knowledge of subject of assessment of its main functions promotes their fuller realization in the assessment process that significantly increases its effectiveness. Typologization of efficiency assessment of military and legal education speaks about a variety of estimates; complexity and contradiction of an assessment process, probably, its ambiguity and focuses on research of ways of optimization and accordingly increase of its effectiveness. uk
dc.language.iso uk uk
dc.publisher ЗДІА uk
dc.subject військове-правове виховання uk
dc.subject методологія uk
dc.subject ефективність uk
dc.subject цінність uk
dc.subject суб’єкт оцінки uk
dc.subject об’єкт оцінки uk
dc.subject еквівалент uk
dc.subject структура оцінки uk
dc.subject принципи uk
dc.subject функції uk
dc.subject типологізація оцінки uk
dc.subject военно-правовое воспитание uk
dc.subject методология uk
dc.subject эффективность uk
dc.subject ценность uk
dc.subject субъект оценки uk
dc.subject объект оценки uk
dc.subject эквивалент uk
dc.subject структура оценки uk
dc.subject принципы uk
dc.subject функции uk
dc.subject типологизация оценки uk
dc.subject military-legal education uk
dc.subject methodology uk
dc.subject effectiveness uk
dc.subject value uk
dc.subject subject assessment uk
dc.subject equivalent uk
dc.subject structure of assessment uk
dc.subject principles uk
dc.subject functions uk
dc.subject typologization of assessment uk
dc.title Методологічні основи оцінки ефективності військово- правового виховання військовослужбовців у контексті соціально-філософського аналізу uk
dc.title.alternative Методологические основания эффективности военно- правового воспитания военнослужащих в контексте социально- философского анализа uk
dc.title.alternative Methodological foundation of efficiency assessment of military-legal education of the military men in the context of social and philosophical analysis uk
dc.type Стаття uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу