UA : У статті проаналізовано наявні підходи вчених до трактування сутності
поняття «стратегія». Проведено ґрунтовний аналіз семантики поняття «конкурентоспроможність», на
підставі якого систематизовано наукові підходи до визначення її сутності. Розглянуто алгоритм процесу
розроблення і формування стратегічної моделі маркетингового управління. Запропоновано схему групування основних показників конкурентоспроможності агропромислової продукції в умовах розвитку
ринку та його інфраструктури з позиції суб’єктивних поглядів виробників та споживачів. Подано модель
формування та реалізації стратегії маркетингового управління конкурентоспроможністю аграрного підприємства, реалізація якої дасть змогу чітко та оперативно виявити слабкі місця та внести зміни в стратегічні та тактичні плани або взагалі змінити деякі напрями діяльності підприємства
RU : В статье проанализированы существующие подходы ученых
к трактовке сущности понятия «стратегия». Проведен подробный анализ семантики понятия «конкурентоспособность», на основании которого систематизированы научные подходы к определению ее
сущности. Рассмотрен алгоритм процесса разработки и формирования стратегической модели маркетингового управления. Предложена схема группировки основных показателей конкурентоспосособности агропромышленной продукции в условиях развития рынка и его инфраструктуры с позиции субъективных взглядов производителей и потребителей. Представлена модель формирования и реализации
стратегии маркетингового управления конкурентоспособностью аграрного предприятия, реализация
которой позволит четко и оперативно выявить слабые места и внести изменения в стратегические и
тактические планы или же вообще изменить некоторые направления деятельности предприятия.
EN : The article analyzes existing approaches of scientists to the interpretation of the essence of
the concept of “strategy”. A thorough analysis of the semantics of the concept of “competitiveness” has been
carried out on the basis of which the scientific approaches to the definition of its essence are systematized.
The algorithm of the process of development and formation of a strategic model of marketing management is
considered. The scheme of grouping of the main indices of competitiveness of agro-industrial products in the
conditions of development of the market and its infrastructure from the standpoint of subjective views of producers
and consumers is proposed. The model of formation and realization of the strategy of marketing management
of competitiveness of the agrarian enterprise is presented, realization of which will allow to clearly
and promptly identify weaknesses and make changes in strategic and tactical plans or, in general, to change
some directions of activity of the enterprise.