UA : Робота викладена на 129 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 84 джерела. Об’єкт дослідження: процес формування екологічної культури у дітей дошкільного віку. Предмет дослідження: методика формування екологічної культури дітей старшого дошкільного віку. Мета дослідження: аналіз та узагальнення наукових джерел, спостереження, опитування, анкетування, бесіда, методи математичної статистики, порівняння. В роботі проаналізовано різні аспекти поняття «екологічна культура» (як екологічна діяльність, як сукупність екологічних знань, як екологічна поведінка, як формування екологічного мислення); иявлено, що методи екологічного виховання дітей дошкільного віку відрізняються в залежності від вікової групи; здійснено характеристику особливостей формування екологічної позиції у дошкільників молодшої; характеризовано критерії та відповідні показники оцінки рівня екологічної культури дітей старшого дошкільного віку; озроблено та обґрунтовано методику формування екологічної культури в дітей старшого дошкільного віку з використанням інтерактивних методів, спрямованих на формування екологічної культури.
EN : The work is presented on 129 pages of printed text. The list of links includes 84 sources. Object of research: the process of formation of ecological culture in preschool children. Subject of research: methods of formation of ecological culture of children of senior preschool age. The purpose of the study: analysis and generalization of scientific sources, observations, surveys, questionnaires, interviews, methods of mathematical statistics, comparisons. The paper analyzes various aspects of the concept of "ecological culture" (as ecological activity, as a set of ecological knowledge, as ecological behavior, as the formation of ecological thinking); it was found that the methods of ecological education of preschool children differ depending on the age group; the characteristic of features of formation of an ecological position at preschoolers of younger is carried out; the criteria and corresponding indicators of assessment of the level of ecological culture of older preschool children are characterized; the technique of formation of ecological culture at children of senior preschool age with use of the interactive methods directed on formation of ecological culture is developed and proved.