UA : Робота викладена на 82 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 84 джерела. Об’єкт дослідження: процес підготовки молодших школярів до взаємодії з однолітками із особливими освітніми потребами. Предмет дослідження: педагогічні умови підготовки молодших школярів до взаємодії з однолітками із особливими освітніми потребами. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити педагогічні умови підготовки молодших школярів до взаємодії з однолітками із особливими освітніми потребами. Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до процесу формування готовності молодших школярів до взаємодії з однолітками з особливими освітніми потребами. Практичне значення роботи полягає у розробці педагогічної програми з підготовки молодших школярів до взаємодії з однолітками з особливими потребами.
EN : The work is presented on 82 pages of printed text. The list of links includes 84 sources. Object of research: the process of preparing younger students to interact with peers with special educational needs. Subject of research: pedagogical conditions of preparation of junior schoolchildren for interaction with peers with special educational needs. The purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the pedagogical conditions for preparing younger students to interact with peers with special educational needs. The theoretical significance of the work lies in a comprehensive approach to the process of forming the readiness of younger students to interact with peers with special educational needs. The practical significance of the work is to develop a pedagogical program to prepare younger students to interact with peers with special needs.