UA : Об’єкт дослідження: когнітивна метафора в іспаномовному медіа
дискурсі.
Мета роботи: виявлення лінгвокогнітивних та прагматичних
особливостей функціонування метафори в сучасному іспаномовному медіа
дискурсі.
Теоретико-методологічні засади: ключові положення теорії
когнітивної метафори (Дж. Лакофф, М. Джонсон, А.П. Чудінов, М.М.
Арутюнова, та ін.) та функціонування метафори у медіа дискурсі
(О.Т. Дрібнюк, М.В, Ларіонова, А.М, Бахчоян та ін.), розроблені в
лінгвістиці.
Отримані результати: у медіа дискурсі метафори є необхідним
компонентом у знаходженні непрямого, але яскравого способу вираження
своїх думок авторами. В іспаномовному медіа дискурсі когнітивні метафори,
що застосовуються авторами до сфери освіти класифікуються на
антропоморфні, артефактні, природоморфні та соціоморфні. За даними
дослідження найпоширенішими виявилися соціоморфні метафоричні моделі,
що дозволяють розглядати освіту як суспільне явище. Також учасники та
явища освітнього процесу зображаються за допомогою артефактних
метафоричних моделей, що дозволяє вербалізувати освітні процеси через
предмети, що їх оточують. Антропоморфні метафоричні моделі актуалізують
концепти учасників освітнього процесу, наділяючи їх позитивними або
негативними характеристиками властивими людині. Найменш поширені
природоморфні метафори, що розкривають освітні реалії через концепти
живої або неживої природи.
FR : El objeto del estudio en este trabajo es la metáfora cognitiva en el discurso
mediático español.
El objetivo consiste en identificación de características cognitivas y
pragmáticas del funcionamiento de la metáfora en el discurso mediático español
moderno.
La base teórica y metodológica: los principios fundamentales de la teoría de
la metáfora cognitiva (J. Lakoff y M. Johnson, A. Chudinov, M. Arutyunova, etc.)
y el funcionamiento de la metáfora en el discurso mediático (O.Dribnyuk,
M. Larionova, A. Bakhchoyan , etc.), desarrollados en la lingüística.
Los resultados obtenidos: las metáforas son un componente necesario en el
discurso mediático para hacer comparaciones, así como para encontrar una forma
indirecta pero vívida de expresar opiniones sobre un fenómeno particular por parte
de los autores.
Las metáforas cognitivas utilizadas por los autores en el discurso mediático
español en el campo de la educación se clasifican en antropomórficаs, de
artefactos, naturales y sociomórficas. Según el estudio, lаs más habituales fueron
los modelos metafóricos sociomórficos que nos permiten considerar la educación
como un fenómeno social. Además, los fenómenos y los participantes en el
proceso educativo se representan utilizando modelos metafóricos de artefactos, lo
que permite a los lectores explicar el proceso educativo a través de los objetos que
los rodean. Los modelos metafóricos antropomórficos en su mayoría permiten
revelar los conceptos de los participantes en el proceso educativo, dotándolos de
características positivas o negativas inherentes al hombre. Las menos comunes son
las metáforas naturales que revelan realias educativas a través de los conceptos de
naturaleza animada o inanimada.