UA : В статті розкривається формування філософської культури вчителя як процес, що
включає аналіз сил, джерел, протиріч, подолання яких впливає на риси певного способу
життєдіяльності, націленого на формування духовних орієнтирів особистості і
суспільства. В статті розкрито компоненти філософської культури вчителя, які є
сукупністю різноманітних складників – даних, символів, сигналів, знаків, фактів, інформації,
які в сукупності представляють знання, яке або вступає в конфлікт з суспільством і
особистістю, або сприяє подоланню суперечностей, на основі яких відбувається гуманізація
суспільства. Виявлено внутрішні і зовнішні протиріччя філософської культури вчителя,
вирішення, яких розгортається в контексті трансформації знань в дійсність, і націлено на
досягнення цілісності об’єкта (особистості, суспільства, групи). Зроблено висновок, що
рушійні сили розвитку філософської культури вчителя, а саме – духовно-культурне
відродження і єдність нації, економічний розвиток і стабільність країни, інформатизація і
передові технології, які входять в дискурс сучасної філософської культури, впливають на
вирішення протиріч і формування філософської культури як процесу.
RU : В статье расрывается формирование философской культуры учителя как процесс, что
включает анализ сил, источников, противоречий, преодоление которых влияет на черты
определенного способа жизнедеятельности, нацеленного на формирование духовных
ориентиров личности и общества. В статье раскрыты компоненты философской культуры
учителя, которые есть совокупностью разнообразных составляющих, – данных, символов,
сигналов, знаков, фактов, информации, которые в совокупности представляют знание,
которое либо вступает в конфликт с обществом и личностью, либо способствуют
проеодолекнию противоречий, на основе которых происходит гуманизация общества.
Выявлены внутренние и внешние противоречия философской культуры учителя, разрешение
которых разворачивается в контексте трансформации знаний в действительность, и нацелено
на достижение целостности объекта (личности, общества, группы). Сделан взвод, что
движущие силы развития философской кульутры учителя, а именно – духовно-культурное
возрождение и единство нации, экономическое развитие и стабильность государства,
информатизация и передовые технологии, которые входять в дискурс современной
философской культуры, влияют на разрешение противоречий и формирование философской
культуры как процесса.
EN : In article formation of philosophical culture of the teacher as process that includes the
analysis of forces, sources, contradictions which overcoming influences lines of the certain way of
activity aimed at formation of spiritual ancestors of the personality and society reveals. In article
components of philosophical culture of the teacher which are set of various components, – data,
symbols, signals, signs, the facts, information which in total represent knowledge which or enters
the conflict to society and the personality are opened, or promote overcoming of contradictions on
the basis of which there is a humanization of society. Internal and external contradictions of
philosophical culture of the teacher which permission is developed in the context of transformation
of knowledge in reality are revealed, and is aimed at achievement of integrity of object (the
personality, society, group). The platoon is made that driving forces of development of
philosophical culture of the teacher, namely – spiritual and cultural revival and unity of the nation,
economic development and stability of the state, informatization and advanced technologies which
enter a discourse of modern philosophical culture, influence resolution of conflicts and formation of
philosophical culture as process.