UA : У статті здійснено аналіз ефективності цінової політики підприємств із
метою виявлення недоліків, «слабких місць», на якому напрямі слід зосередити зусилля для подальшого планування заходів щодо зниження витрат на виробництво і реалізацію продукції. Зниження витрат на виробництво продукції можливе тільки за постійного впровадження організаційно-технічних
заходів, нової техніки, наукової організації праці, новітніх технологій, підвищення ефективності праці тощо. Доведено, що сучасний розвиток м’ясопереробної галузі має такі тенденції, як невиконання
державних програм щодо розвитку тваринництва; дефіцит вітчизняної сировини через кризовий стан
тваринництва; збитковість виробництва тваринницької продукції. Для розроблення відповідної цінової
політики підприємство повинно чітко визначити цілі ціноутворення. Вони визначаються на підставі
ґрунтовного аналізу стану підприємства на ринку і його загальних цілей на цьому ринку. Отже, цілі ціноутворення не повинні розглядатися як окремо взяті. Вони покликані сприяти успішному управлінню
ціновою політикою підприємства для підвищення його конкурентоспроможності.
RU : В статье проведен анализ эффективности ценовой политики предприятий с целью выявления недостатков, «слабых мест», направлений сосредоточения усилий для
дальнейшего планирования мероприятий по снижению расходов на производство и реализацию продукции. Снижение затрат на производство продукции возможно только при постоянном внедрении организационно-технических мероприятий, новой техники, научной организации труда, новейших технологий, повышения эффективности и др. Обосновано, что современное развитие мясомолочной отрасли
имеет такие тенденции, как невыполнение государственных программ развития животноводства, дефицит отечественного сырья из-за кризисного состояния животноводства, убыточность производства
животноводства. Для разработки ценовой политики предприятие должно определять цели ценообразования. Они определяются на основе тщательного анализа состояния предприятия на рынке и его общих
целей. То есть цели ценообразования не должны рассматриваться как отдельно взятые. Они служат
успешному управлению ценовой политикой предприятия для повышения его конкурентоспособности.
EN : The article analyses the effectiveness of the pricing policy of enterprises in order to identify the
disadvantages, “weaknesses”, in which direction one should concentrate efforts for further planning of measures
to reduce the costs of production and sales of products. Reduction of production costs is possible only
with the constant implementation of organizational and technical measures, new technology, scientific organization
of labour, advanced technologies, an increase in labour efficiency, etc. It is proved that modern development
of the meat processing industry has the corresponding tendencies: non-fulfilment of state programs for
the development of livestock breeding; shortage of domestic raw materials over the crisis of livestock breeding;
unprofitable livestock production. In order to develop an appropriate pricing policy, an enterprise should
clearly define pricing objectives. They are determined on the basis of a thorough analysis of the state of the
enterprise in the market and its general objectives in this market. Consequently, pricing objectives should not
be considered individually. They are intended to promote the successful management of the pricing policy of
the enterprise in order to enhance its competitiveness.