UA : Робота викладена на 64 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 51 джерело. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати педагогічні умови та розробити модель формування інформаційно-цифрової компетентності учнів початкової школи. Об’єкт дослідження – процес формування інформаційно-цифрової компетентності учнів початкової школи. Предмет дослідження – модель формування інформаційно-цифрової компетентності учнів початкової школи. У кваліфікаційній роботі проаналізовано стан розробленості проблеми у педагогічній літературі та уточнено сутність ключових понять дослідження; уточнено структурні компоненти, критерії, показники сформованості та схарактеризувати рівні інформаційно-цифрової компетентності учнів початкової школи; теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування інформаційно-цифрової компетентності учнів початкової школи; розроблено модель формування інформаційно-цифрової компетентності учнів початкової школи.
EN : The work is presented on 64 pages of printed text. The list of references includes 51 sources. The purpose of the study: to theoretically substantiate pedagogical conditions and develop a model of formation of information and digital competence of primary school students. The object of the research is the process of formation of information and digital competence of primary school students. The subject of the study is a model of formation of information and digital competence of primary school students. In the qualification work, the state of development of the problem in the pedagogical literature was analyzed and the essence of the key concepts of the study was clarified; specified structural components, criteria, indicators of formation and characterized the levels of information and digital competence of primary school students; the pedagogical conditions for the formation of information and digital competence of primary school students are theoretically substantiated; a model of formation of information and digital competence of primary school students was developed.